July 27, 2011

Kem Rehat Minda & Motivasi Pelajar

Sk.Kubang Kerian 2-Tanggal 27 Julai 2011 satu kem "Rehat Minda dan Motivasi Pelajar "telah diadakan di Jeram Pasu dengan penyertaan seramai 167 orang calonn UPSR 2011.Dimulakan dengan motivasi di sebelah paginya oleh En.Mohd Zaini B.Zakaria yang merupakan guru kaunseling Skkk2.dalam sesi motivasi ini,Cikgu Mohd Zaini telah banyak memberikan kesedaran terhadap pentingnya menjaga masa dan mengagih serta membahagikan masa antara belajar dengan rutin harian murid.Baginya "kejayaan yang cemerlang akan dapat dicapai oleh insan biasa yang berusaha luar biasa"Inilah kata-kata semangat yang selalu disematkan di minda murid-murid Skkk2.
         Selepas majlis motivasi ini,murid-murid terus mandi-manda di jeram yang dingin dan mendamaikan ini.Dari riak wajah dan gelagat mereka,jelas terpancar sinar kegembiraan dan kegirangan,bagaikan segala bebanan belajar yang ditanggung selama ini hilang bersama terjunnya air di jeram ini.Jerit pekik dan keriuhan murid-murid bermandi-manda ini turut dirasakan oleh guru-guru pengiringnya seperti  Pk HEM(Puan Halimah Bt.Abdullah Kutty),Cik Nurul Hanani Bt.Mohd Nor,Puan Nurul Hidayat Ibrahim,En.Mohd Azlaihan Ismail,Pn.hjh Che Azizah Bt.Daud,Puan Junaidah Bt.Ahmad,Ustaz Zaki,En.Abdul Wahab ,En.Roslan,Ustaz Halim Hj.Razali,Puan Midah Bt.Ab.Lah,Puan Che Faridah Bt.Abdullah dan barisan guru pelatih yang sangat-sangat memberi kerjasama,En.Mohd Sharmin Mohd Shaari,En.Fauzul Azmi .Tahniah diucapkan kepada semua di atas kejayaan penganjuran Kem Relax Minda  pada kali ini.Semoga usaha-usaha murni ke arah melapangkan pemikiran murid dapat diseimbangkan dengan pecutan  akademik   di kalangan pelajar dapat diteruskan lagi bagi memastikan kejayaan  murid-murid  adalah dengan usaha yang padu dan seimbang antara akademik dengan penyuburan rohani dan minda.Pecutan akademik yang dilakukan selama ini moga-moga tidak membebankan minda murid dan bakal calon UPSR 2011 dapat memberi fokus yang sepenuhnya kepada UPSR yang bakal tiba pada bulann September nanti.Demikian,ujar Puan Halimah Bt.Abdullah Kutty selaku Penolong Kanan HEM Skkk2.
     Acara membakar ayam atau BBQ juga dilaksanakan dalam suasana yang cukup meriah dan dapat dilihat betapa gembiranya para calon UPSR sesi 2011 ini menjalani kesemua aktiviti yang dirancang.Mereka juga sempat solat zohor berjemaah di tepian air terjun yang cukup damai dan tenang ini.Deruannya makin menambahkan khusyuknya solat berjemaah pada hari ini.Apa jua program yang dirancang,adalah semata-mata untuk memastikan bakal calon UPSR ini menempuh peperiksaan UPSR dengan hati dan jiwa yang tenang,kerana mereka adalah aset Skkk2 yang sangat bernilai......
Taklimat ...semasa baru tiba.....
Antara guru pengiring yang hadir....

saat gembira...terjun bersama....
sejukkkkk
seronok bersamandi-manda bersama....

CARIAN

Sorotan Sejarah Skkk2

SKKK 2 telah ditubuhkan pada tahun 1988. Ia terletak di Kampung Chicha Kubang Kerian, Kota Bharu Kelantan. Jaraknya lebih kurang 8km dari Bandar Kota Bharu. Sekolah ini telah dibina di atas tapak sawah padi seluas 1.62 hektar dan mempunyai 2 blok bangunan asal yang dikelilingi pokok kelapa ayng ditanam oleh guru besar. Sejak penubuhannya sehinga kini, sekolah ini mempunyai 10 orang guru besar. Buru besar yang pertama iaitu Hj Ariffin bin Ismail mula berkhidmat pada 1 Januaru 1988 sehinggan 31 Disember 1988. Guru besar pertama dipindahkan dari SK Zainab, Telipot Kota Bharu. Tertubuhnya sekolah ini disebabkan oleh penambahan penduduk di sekitar Kubang Kerian. Pada tahun pertama penubuhannya, murid-murid SKKK 1 yang beralamat di sekitar Kg Chicha telah dipindahkan ke SKKK 2 dan ditambah dengan pendaftaran baru pada tahun tersebut. Murid-murid yang telah diipindahkan dari SKKK 1 adalah mereka yang beralamat di sekitar Kg Chicha seperti Kg Pasir Tumbuh, Kg Binjai, Pulau Hilir dan lain-lain. Pada tahun pertama penubuhanya, hanya 310 orang murid menduduki tahun 1 hingga 6 dan purata bagi setiap kelas ialah 20 orang. Manakala guru pula lebih kurang 20 orang yang terdiri daripada mereka yang telah dipindahkan dari sekolah sekitarnya. Pada tahun 1988, sekolah ini telah manduduki peperiksaan UPSR dan mendapat keputusan yang agak memberansangkan dengan 8 orang murid mendapat 5A.

Kem Kepmpinan Skkk2 @Sri Pantai Beach Resort

Kem Kpmpinan Sri Pantai@1&2Feb 2012 Slideshow: Skkk2’s trip to Kota Bharu, Kelantan, Malaysia was created by TripAdvisor. See another Kota Bharu slideshow. Create your own stunning free slideshow from your travel photos.

Album Kenangan

PENAFIAN