September 25, 2011

Salam Perpisahan &Tahniah

Sekolahku....Satu Harapan ......Satu Kejayaan

Tanggal 21 September 2011,Sk Kubang Kerian 2 mengucapkan sekalung tahniah di atas pelantikan Puan Norhasni Bt.Ismail sebagai Pk Ko Kurikulum di Sk Gong Dermin.Di sebalik ucapan tahniah,terselit rasa terkilan dan kepiluan yang teramat di hati warga Skkk2,memandangkan Puan Norhasni adalah salah seorang guru yang dedekasi dan beliau telah banyak memberi sumbangan terhadap Skkk2.Perkhidmatan Puan Norhasni di sini sudah menjangkau 20 tahun dan selama beliau berada di sini,telah banyak jasa dan bakti yang telah ditaburkan ke atas sekolah ini khususnya dalam "Menggemilangkan Akademik" Skkk2 dan beliau merupakan salah seorang dari tulang belakang Skkk2.Tanpa beliau,maka Skkk2 benar-benar kehilangan insan guru yang sangat berdedekasi dan kreatif .
  Satu majlis khas telah diadakan bagi meraikan kenaikan pangkat Puan Norhasni sekaligus sebagai jamuan perpisahan telah diadakan di Skkk2.Puan Norhasni telah diberi peluang untuk berucap di hadapan murid-murid,sebelum beliau melangkah meninggalkan Skkk2.
      Puan Norhasni dihantar ke Sk.Gong Dermin oleh guru-guru Sk.Kubang Kerian 2 sebanyak 7 buah kereta dengan membawa 5 buah par dan dibalas dengan 5 buah par dari Sk.Gong Dermin.Rombongan dari Sk.Kubang Kerian 2 dijamu dengan makan tengah hari sebagai meraikan tetamu yang datang.terima kasih di atas jamuan yang istimewa ini.
      Kepada Cikgu Norhasni,pesan kami semua " Bila burung terbang ke sarang,ceriterakanlah khabar yang baik-baik tentang sarang lama,tutuplah segala keaiban...."   Sesungguhnya jasa dan bakti Puan Norhasni akan tetap dikenang oleh warga Skkk2.Meskipun kita terpisah,namun hati kita masih tetap bersatu dalam tautan ukhwah Islamiah yang pastinya tiada penghujungnya....Semoga Cikgu Norhasni tetap menabur jasa dan bakti di sekolah baru dan jangan sekali-kali melupakan kami di sini....
                                               Hadiah kenang-kenangan drp warga Skkk2
Terimalah ianya dengan seikhlas hati
Gb mewakili warga Skkk2...turut menyampaikan hadiah kepada Cikgu Norhasni
hadiah drp JQAF
Penyerahan tugas
par...sebanyak 5 buah par
salam perpisahan dari kami semua...................




CARIAN

Sorotan Sejarah Skkk2

SKKK 2 telah ditubuhkan pada tahun 1988. Ia terletak di Kampung Chicha Kubang Kerian, Kota Bharu Kelantan. Jaraknya lebih kurang 8km dari Bandar Kota Bharu. Sekolah ini telah dibina di atas tapak sawah padi seluas 1.62 hektar dan mempunyai 2 blok bangunan asal yang dikelilingi pokok kelapa ayng ditanam oleh guru besar. Sejak penubuhannya sehinga kini, sekolah ini mempunyai 10 orang guru besar. Buru besar yang pertama iaitu Hj Ariffin bin Ismail mula berkhidmat pada 1 Januaru 1988 sehinggan 31 Disember 1988. Guru besar pertama dipindahkan dari SK Zainab, Telipot Kota Bharu. Tertubuhnya sekolah ini disebabkan oleh penambahan penduduk di sekitar Kubang Kerian. Pada tahun pertama penubuhannya, murid-murid SKKK 1 yang beralamat di sekitar Kg Chicha telah dipindahkan ke SKKK 2 dan ditambah dengan pendaftaran baru pada tahun tersebut. Murid-murid yang telah diipindahkan dari SKKK 1 adalah mereka yang beralamat di sekitar Kg Chicha seperti Kg Pasir Tumbuh, Kg Binjai, Pulau Hilir dan lain-lain. Pada tahun pertama penubuhanya, hanya 310 orang murid menduduki tahun 1 hingga 6 dan purata bagi setiap kelas ialah 20 orang. Manakala guru pula lebih kurang 20 orang yang terdiri daripada mereka yang telah dipindahkan dari sekolah sekitarnya. Pada tahun 1988, sekolah ini telah manduduki peperiksaan UPSR dan mendapat keputusan yang agak memberansangkan dengan 8 orang murid mendapat 5A.

Kem Kepmpinan Skkk2 @Sri Pantai Beach Resort

Kem Kpmpinan Sri Pantai@1&2Feb 2012 Slideshow: Skkk2’s trip to Kota Bharu, Kelantan, Malaysia was created by TripAdvisor. See another Kota Bharu slideshow. Create your own stunning free slideshow from your travel photos.

Album Kenangan

PENAFIAN